Tuesday, July 20, 2010

♥Kasih Sayang♥


Kali ni Kina xperlu tunggu hujung minggu utk update entry baru...hehe nak tahu kenapa? sbb entry kali ni special sgt2 & Kina tak tahan dah ni nak cerita ni...hehehe ^^ 
[suspen la pulak tetbe...lalala~]
http://www.cute-smiley.com


http://www.cute-smiley.com


http://www.cute-smiley.com


http://www.cute-smiley.com


http://www.cute-smiley.com

AWAS! Kepada mereka yg dalam hati xada @ belum ada taman tu, sila jgn gelis2 dgn kina yerr bila anda membace kisah dibawah ni...hehe Peace! No war~

http://www.cute-smiley.com

http://www.cute-smiley.com


http://www.cute-smiley.com


http://www.cute-smiley.com



http://www.cute-smiley.com

Ok, hari ni taman dalam hati Kina makin bertambah plak bunganye...warna-warni gitu...hihi [gediks~] Terima kasih utk Incik Kesayangan Kina yg xjemu2 setiap hari menyiram bunga yg ada dlm taman hati Kina....ngeh3~...[ok, gediks lagii]


Incik Kesayangan telah mentagged Kina satu video kasih sayang td...beliau suruh Kina hayati & hargai.... Oleh itu dalam entry yg penuh kasih sayang ni Kina nak kongsi2kan bersama kisah dalam video ni...cuma Kina dah tukarkan ia dlm bentuk artikel....hope kawan2 sume dapat hayati n hargainya juge yerr....wee~

http://www.cute-smiley.com

Pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya pada gurunya, Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih syg.

PELAJAR : Cikgu, mcm mana kita nak pilih seseorang yg terbaik sbg org yg paling kita sayang? Mcm mana juga kasih syg itu nak berkekalan?

CIKGU : Ok kamu ikut apa yg saya suruh. Kamu pergi ke padang. Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput didepan kamu. Pilih yg PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali. Dah petik rumput yg PALING cantik, bawa ke kelas.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun ditangannya. Cikgu bertanya, "kenapa tiada rumput yg dipilih?"

PELAJAR : Tadi masa saya berjalan, saya carilah rumput yg PALING cantik. Mmg ada banyak yg cantik tapi cikgu kata petik yg paling cantik, maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yg paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tp sampai dipenghujung padang, saya tak jumpa pun yg paling cantik. Mungkin ada diantara yg dibelakang saya td rumput yg paling cantik tp dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jd tiadalah rumput yg saya boleh petik.

CIKGU : Ya, itulah jawapannya. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorg yg kita sayang, janganlah kita mencari lg yg lebih baik dari itu. Kita patut hargai org yg berada didepan kita sebaik2nya. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yg berlaku tetap dah berlaku. Semoga yg berlalu tidak berulang lagi dan ingatlah org yg paling kita sayang itulah yg PALING CANTIK dan PALING CANTIK. Walaupun nak ikutkan banyak lagi yg cantik dan baik seperti rumput tadi……

http://www.cute-smiley.com

Pesanan buat Incik Kesayangan Kina :

I.L.Y.S.M Mr. MAA...Thanks for always love me, care bout me...u'll always be in my heart....^^ After all this while, u had bring me sosososo muchh happiness which i don't tell u enough...u have no idea how i really want 14:06:16 become our destiny. ^^


this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?

4 comments:

nyna said...

wahhh.
patut le diam je kat atas katil tu.
hati bunga2 rupenye ^^

justKina said...

haha! ok.....nak tido skrg....lalala~ ^^"

caliph shuriken said...

owh, citer rumput ni pnah bca dulu..
hmm, ni bkan dlm hati ada taman.. tp siap ada istana sama ^^

justKina said...

hehe yup2...crite ni dah familiar sbnrnye....cume dr incik kesayangan je yg buat ia betambh bunge2 lagi....wahh~ ^^"
ouh, jemputla singgah di istana indah kina ni yerr....ahaks! =p

Related Posts with Thumbnails