Sunday, May 30, 2010

sePETANG BerSaMa incik DAPUR! ^^

Dapur rumah ku meriah petang ni...
hehehe ini gara-gara mahu bikin kuukis buat kekasih hati nun jauh diperantauan...
MySpace
[lalala..mcm tulis kad raye la plak..huhu]

Start dari tengahari sampai petang pkul5 baru siap....
haaaa lama x?? mahu X menggeletar kaki nih! hehe
MySpace
[bende bulih jadi cepat....tp maklumlah dah lama 
xceburkan diri memasak kuukis didapur....terpaksela cari 
kertas conteng2 resepi dulu...huhu]

Haaa...tggu ape lg?? Mahu lihat hasilnya?? wee~MySpace
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
TARAA!!!MySpace
 

[haha! indah kabar dari rupe kan?? lalala]

Rupe je mcm ni kawan2....tapi...
belum rase belum tahu tau...hehe
MySpace



BUKTI : Kesukaan Incik Kesayangan...kan2?? lalala MySpace
[gedikss lagi..=p]





IKLAN PENAJA : Untuk order, sila tinggalkan Nama
Alamat, No-tel dan Jumlah pesanan, sekian ^^





X Nak Order?? Nak wat sendiri??MySpace
*Baiklah...ini bahan2nya :

1 1/2 cawan Self Raising Flour
1 cawan Tepung jagung
1 cawan Mentega
1 cawan Brown sugar (kurangkan kalu xsuke manis)
1 biji Kuning telur
1 sudu kecil Esen vanila
1 sudu besar Serbuk Koko
1 sudu besar Milo
Coklat chips
Coklat rice

Suhu : 175'C
Masa : 13-15 minit

*saiz cawan terpulang....^^ SELAMAT MENCUBA!

Wahhh!! Dah mcm rancangan masak2 la pule...
Kawan2 yg dah kenyang makan kuukis tu
jangan terkejut kat bawah ni ada makanan lagi tau!
hehehehe ^^
[ko memang kuat makan kan kina..lalala~]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
TARAA!!MySpace
 
Hehehe Cream Puff di waktu petang + Teh O panas!
waaallaaaahhh ^-^**

p/s : Iklan ini sesuai ditonton oleh semua lapisan
masyarakat dan tidak ada kene mngena samada yg
sedang berpuasa mahupun yg belum ganti puasa...peace! ^^
[puase nak dekat dh...paham2 jelah kina..huhuhu]

this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?

Saturday, May 29, 2010

PRincE OF PerSia ~

Hari ni 28 May 2010 ramai org cuti kn??
erm still Xpasti cuti sempena ape....
Tapi yang pastinye hari ni untuk pertama kalinya
dalam cuti sem ni dapat keluar jalan2 dgn Family~ 
[huhuhu kesian2...-_-"]

LOKASI : One Utama, Damansara
AKTIVITI : GSC "Prince of Persia"

Abah la beriye2 sgtt nak tengok crite ni...
huhuhu tapi ku xkesah...layann jerr~
Meh nak story sket psl cite nih...^-^

 
Erm2..cmne nak start ek...
Crite die mule2 quite boring sbb die crite psl sejarah2...
Then lepas [+-] 10min baru la start bestnye...
Bnyak sgtt sword-fighting action....ala2 arabian adventure gitu..
Jake Gyllenhaal as Dastan (main actor) dan Gemma Arterton
as Princess Tamina....
Jake gilee gagah+kental+hensem+hebatt la dlm cite ni...
[kagum tetbe...huhu ^^]
Gemma plak gergous sesgtt...huhuhu
mmg sesuailah ngan watak die as princess...
GENRE : Action, Adventure, Fantasy, Romance 

  


 


 
  
 
 j


 P/S : So sape2 yg suke adventure and a little escape from
 reality aspecially korang2 yang suke main game lawan2 tuh....
 pergi la tengok crite ni...korang mesty suke....^^

Overall : 7/10 boleh la bagi...hehe~ ^-^**

.
.
.
.
.
.
.
WE HAVE A GREAT TIME 2GETHER!

 
 
 
**Kredit to ABAH <3


this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?

Thursday, May 27, 2010

PosTO - PosT0!!

 
Hehe T.E.R.U.J.A bila dapat surat dari "Incik Kesayangan"


 
Lalala terase seperti mahu menari... 



 
MOTIF : saje je main pos2 surat...lame dah meninggalkan aktiviti tersebut..
[lalala kantoi mase sekolah balas2 surat] 

Ni akibat dah bosan bermesej2 di FB....
Sekali skala ape salahnye tulis2 surat pulak..wuhuu!
Baru terase hubungan jarak jauh...hehehe ^^



CURRENT MOOD : Gediks....haha!  
[sumpah xde sape nak bace entry ko ni Kina..huhuk]




P/S utk Incik kesayangan :
Nantikan PoSt0 seterusnye ye...
Ada hadiah menanti anda...HEHE adios!

this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?

Wednesday, May 26, 2010

Love CROCS? WATCH OUT!!


Ade ape dengan "CROCS"??
Xdinafikan lagi skrg ni kasut yg pling glamour CROCS la kn?
huhu pergi mana2 je semua pakai CROCS
Tengok la kat bawah ni....
Mcm2 colour + design ade...Tinggal PILIH je!

 
Erm2......TAPI...........
Alangkah terkejutnya bile on FACEBOOK tadi,
ade pulak group ni.....
"Jahanam lah CROCS ! menyelitkan kalimah ALLAH dalam logo !"

 
MasyaAllah........nak tahu RAHSIA disebalik
logo CROCS ni??
.
.
.
.
.
haaa...ni dia..........

 

Aku pun xpasti samada semua ni disengajakan atau cuma kebetulan..
Tapi bile dah bukti depan mata ni....mungkin ini salah satu 
cara orang kafir diluar sana utk merosakkan umah Islam..
Kalu kite tengok, logo CROCS tersebut ada 
di dalam kasut, luar dan juga ditapak kasut..
erm2...kalu dipikirkan Xkan lah kita mahu
terus memijak2 kalimah Allah SWT dlm keadaan
sedar ataupun tidak..

p/s: Tidak ditujukan pada sesiapa, cuma ingin
berkongsi utk renungan bersama ^^ TQ

[huhu nampaknye terpakselah aku simpan kau
dalam kotak CROCS...selamat tinggal -.-"]


this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?

Sunday, May 23, 2010

SaNGGuL Tinggi HARAM??



Sekarang ni dah jadi trend "SANGGUL TINGGI"
especially dikalangan wanita2 Muslim yg bertudung...
erm2 sebelum ni aku pun ade jgk teringin nak 
pakai macam ni.....
konon2 nampak cantiklah kan...
ala2 wanita arab gitu...huhu

Bukan utk mereka yg berambut panjang je
boleh bersanggul2 tinggi ni.....
malah sebaliknye....
Mana tidaknye "sanggul" pun ade jual
kat kedai tau! huhuhu 

HA! Tengok nih!



[mcm2 sekarang ni....]

TAPI...!
Baru2 ni keluar isu yg "Trend Sanggul Tinggi bagi
Wanita Muslim adalah HARAM"

Semuanya dah terbukti dlm hadith dimana Rasulullah bersabda : 

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ وَنِسَاءٌ  
كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلَاتٌ مَائِلَاتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لَا يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلَا يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا

yang bermaksud :
Daripada Abu Hurairah ra beliau meriwayatkan bahawa Rasulullah Saw telah bersabda :

2 golongan yang termasuk dari kalangan ahli neraka yang tak pernah aku lihat iaitu yang pertama mereka yang memegang cemeti seperti ekor lembu (bentuk cemeti itu seperti ekor lembu yang berbulu-bulu dan berambut-rambut) dan mereka memukul manusia dengan cemeti tersebut.

Yang kedua adalah perempuan memakai pakaian tetapi keadaanya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya (ataupun sekarang ikatan rambutnya) umpama bonggol unta.Dan perempuan yang sebegini keadaanya tidak akan mencium bau syurga. Ketahuilah bau syurga sudah boleh diciumi dari jarak begini dan begini.

Hurmm tu dia….dah terbukti dunia nak akhir zaman
Xada niat nak tujukan pd sesiapa….
Cuma ingin berkongsi informasi dan
harap dapatlah kita sama2 renungkan
supaya kita dapat membaiki diri ke arah yg lebih baik ^^ 

PEACE! no war~
this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?

Monday, May 17, 2010

ZaMan DaHuLu KaLa~

ISNIN, 1:36PM

Hari ni merupakan hari mengemas seDUNIA!
[Maklumla, Xlarat dah mata ni tgk keadaan bilik 
yg mcm #@$%& kan..] -_-** huhu
TIBA2..............
Ku terjumpe 4 old family's photos album....^-^
Gambar zaman dulu2...ahaks!! =p
 
LET's CHECK IT OUT!! ^-^

 
-my SIBLING (mase ni Amir blum lahir lg)-^^

 
-Nana+K.Tikah+Me (cumil x kami?? ahaks!)-^^

  
-my PARENT's wedding-^^

  
-on UNCLE's wedding-^^


 
-FamiLy of mine-^^

Manyak lg gambr2 lain...
malas nak scan manyak2..
cukup la yerr...hehehe

Special thanks to Abah yg manyak jadi PHOTOGRAPHER
ambik gmbr kitorg mse kecik2 dulu..hehehe^-^
this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?

Sunday, May 16, 2010

HaPpy TeaCHer's Day!

-16 MAY-

Selamat Hari Guru Intan ucapkan kpd semua
guru-guru di seluruh Malaysia ^-^
Special thanks to all SK Kuang, SK Seri Kundang
SMK Seri Kundang's teachers for all your support and 
hardwork in order to teach us to be an excellent person...
I totally salute all of you for your passion, dedication,
commitment and contributions...
Jasamu akan sentiasa ku kenang...-_-**
May GOD bless you all...!

LOVE you Teachers....! a lot!!! ^-^ 

[**belum ada gambr yg sesuai utk diletakkan dalam entry 
kali ni...maybe later ^^]
this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?

Jom mengeCAT ^^

Memandangkan dah nak raye so kite kne cat umah!
[raye apenye kinah...ganti pose pun lum lg....ops!]
TAPI...org kate persediaan awal adalah lebih baik....
tol x?? kn2?? hehehe ^^
JOM kite tengok aksi2 hebatt pelakon jemputan kita pd hari ini :

 

 
 
 
wahhh2! budak kicik tu yg lebih2 yerr....
Bgus!! semangat tu yg kite nak ye...hehe
Eh! kamoo wat pe je kina??








SAYA? hehehe














 
Inilah saya....^^ 
Tlg awasi + pantau2 mereka....
haha bukan xnak tolong...."gayat" lor...huhu -_-**
to Mak..Abh : .....peace! ^-^ no war~
[wat muke xbesalah..] hikhik
this is the signature 4 my blog...hehe isn't it cute?
Related Posts with Thumbnails